lördag 20 januari 2018

Bröllopsförberedelser.

Drygt åtta månader kvar tills vi gifter oss. Hur ligger vi till då?

* Kyrka och präst- Bokad.
* Fotograf- Bokad.
* Hindersprövning- För tidigt att ansöka (har med den här som en liten påminnelse).
* Mat och servering- Frågan skickad till två olika.
* Dryck- Rödvinet bestämt. Vitt vin vet vi inte än. Övrig dryck mer eller mindre klart.
* Festlokal- Bokad.
* Inbjudningar- Inte utskickade.
* Bordplacering- Såklart inte klart när inte inbjudningarna skickats än.
* Dekorationer- Klart i huvudet.
* Festhäfte- Håller jag på med, behöver några sidor till.
* Vigselprogram- Tror vi vet hur det ska se ut. Själva innehållet faller på plats när psalmer och sånger bestäms.
* Brudklänning och skor- Jaa, tror att jag har bestämt mig angående klänning. Men måste hitta någon som kan justera den. Skor har jag inte köpt än men det känns som ett väldigt litet bekymmer.
* Kostym och skor- Inte inköpt men tror att vi bestämt stuk och färg.
* Kläder till Liv- Klänning har vi antagligen, beror lite på vad det blir för färg på Lars kostym.
* Brudbukett- Vet vad jag vill ha, om jag nu ska ha någon. Har faktiskt inte riktigt bestämt det än.
* In- och utgångsmusik- Klart.
* Psalmer- Vet vi inte än. Svårt med höstbröllop, finns ingen klassisk bröllopspsalm.
* Musik i kyrkan- Står mellan några alternativ.
* Bröllopsvals- Klart.
* Musik till festen- Det jobbar vi på.
* Musik till middagen- Har vi inte börjat med än.
* Solist- Tillfrågad men det är inte klart än.
* Tårta- Velar lite på om vi ska ha trapptårta eller vanlig tårta som man gör något kul med.
* Ringar- vet ungefär vad vi vill ha men har inte tittat i någon fysisk butik än.
* Eskort från kyrkan- Har en plan men är heller inte hela världen.
* Hår och smink- Ja, här ligger jag lite sämre till då. Tycker att 3000-4000 tusen för en liten uppsättning är alldeles för dyrt så just nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med det...
* Bröllopsnatt- Klart.
* Vart Liv ska vara under kvällen- Inte kollat än.
* Bröllopsresa- Bokad.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Då vill ja gärna tipsa om Calligraphen i Munkfors ;-)

livet på myra sa...

Där har faktiskt Lars jobbat en gång i tiden. :D. De har jättefina saker men jag har tänkt fixa det mesta själv. Men tack för tipset!