måndag 18 mars 2019

Måndagslistan!

Svisch sa det och så blev det måndag igen.

Jag:
Ja, faktiskt inte helt hundra än. Haft en del ont i halsen under veckan och förkylnings(?)blåsor på tungan som gjort att tungan känts gigantisk. Börjar bli less på att inte känna mig helt frisk.

Familjen:
Pigga och friska.

Veckan som gick:
Den gick i rusande fart. Trots flera tidiga dagar så var det långa dagar ändå. Årsmöte med Lärarförbundet där vi bl. a. röstade fram ny ordförande. Apt en annan kväll. På fredag efter jobbet åkte vi upp till Lars föräldrar. Där kan vi snacka vinter. Allt som kommit här i form av snöblandat eller regn har kommit i snö där. Snöhögarna var gigantiska och Liv var lite småsur över att vi inte tagit med utekläder. På lördagen var vi på 7-års kalas. Vi passade på att åka till Ikea och lämna tillbaks det vi köpte förra helgen. :) Igår var vi till Prästgården i Gräsmark och åt mat.
Lars har satt vägg uppe i hallen och under veckan var det ca en skiva om kvällen. Vinklar, vrår och kontakter gjorde att det tog lite tid. Har grejat under helgen när vi varit hemma, har inte varit så mycket hemmatid denna helg, men är snart färdig. Är bara en krånglig vägg kvar som vi ska göra om lite så att räcket blir stabilare. Snart dags för mig att ta vid med målning.

Veckan som kommer:
Kommer jag att längta till helg hela veckan tror jag. :) 

Veckans bästa:
Även om jag har ett stort behov att ha hemmatid under helgerna så är det väldigt kul att träffa våra stora familjer.

Vad jag ser fram emot till helgen:
En liten lugnare helg. Hoppas på mer tid hemma. Ett 6-års kalas har vi också.

Drömmer om:
Ja inte är det mer snö i alla fall. Så trött på snöandet som ändå inte ligger kvar utan som bara blir slask. Trött på vrinsura overaller på jobbet och torkskåp som inte hinner med.

Min träning:
Hoho, var är du?


Inga kommentarer: