måndag 25 mars 2019

Måndagslistan!


Känns som bloggen snart bara består av måndagslistor men veckorna går så fort så jag hinner inte så mycket mer. Sen kan jag inte längre göra inlägg via telefonen och då tar det extra lång tid om jag måste ladda ur bilder från mobilen till datorn. Ska försöka forska lite i om det är något jag kan göra för att få det att fungera via mobilen igen.

Jag:
En ny människa. Såå skönt att äntligen vara frisk och att energin kommit tillbaka. Ljuset är också en stor bidragande orsak till energin. Känns som man kommer ut på andra sidan när dagarna blir längre.

Familjen:
Pigga och friska.

Veckan som gick:
En bra vecka. Kunde flexa lite och hämta Liv efter skolan en dag. Riktigt lyxigt! Är ju inte allt för ofta det funkar i mitt jobb. Jag grundmålade väggarna på hallen uppe och sen bestämde vi också att vi ska måla taket. Är ju såna där färdigmålade panelskivor och jag tycker inte att dom är så fina i färgen, tycker alltid att de känns lite gula. Så vi bestämde att vi målar dom. När vi ändå håller på liksom. :) Jag tog det mesta på lördagen men Lars fick ta det ovanför trappen igår. Räknar med att det ska räcka med en strykning förutom grundfärgen så i så fall har vi en strykning till att göra.

Veckan som kommer:
Vi jobbar på i hallen när vi får tid över. Annars en vanlig jobb och skolvecka.

Veckans bästa:
Solen som började visa sig.

Vad jag ser fram emot till helgen:
Hemmatid! Och att vi ska ställa om klockan även om det blir att jag kommer känna mig stressad hela söndagen och sen vara trött i några dagar innan jag har ställt om mig.

Drömmer om:
Ja, min "inge-mera-snö"-önskan gick ju in så nu önskar jag mig att det inte ska blåsa så förjävligt. HATAR blåst alltså.

Min träning:
Vad hände denna vecka då? Jo, jag drog till med två joggingturer. Fick feeling på onsdagen när solen sken och tog en liten runda, min vanliga på ca 3,5 km. Ujj, det gick inte fort men det gick. Försökte räkna ut när jag sprang sist men kom inte ihåg. Säkert 7-9 månader iallafall. Och så blev det en till under helgen. Två rastpromenader och ett tabata-pass också.

Inga kommentarer: