måndag 7 februari 2011

Ibland bara hatar jag IKEA!

Ja tänk att det skulle komma från mig som varit det största ikea-fanet i hela mitt vuxna liv. Och många gånger är ikea jättebra men när man kommer till tyger och allt annat mjukt så blir jag toookig!!
*Gardiner-ALDRIG raka. Funkar inte att lägga upp säg tio cm, för när man sen hänger upp dom släpar dom i golvet på vissa ställen och på andra ställen är de alldeles för korta. Och detta förekom även innan vi flyttade till ett "inte alla gånger så rakt hus". Så det är inte där problemet ligger.
*Tyger-ALDRIG raka. Speciellt inte rutiga, randiga tyger eller tyger i lin. Och att människor inte kan hantera sax när de klipper sina tyger på ikea tänker jag inte ens gå in på.
*Plädar-ALDRIG raka. Tänkte att istället för köpa ett tjockt täcke, så köper jag en filt att ha i bebisens påslakan. Enkelt, bara att klippa till, NOT! Nej, för det är ju snett ifrån början!!
*Påslakan-Vilket dumhuvud kom på att ta bort de där öppningarna upptill på påslakan?? Nu får man ägna flera minuter varja kväll för att få täcket att hamna längst upp eftersom man är tvungen att vända uppochner på alltihop och skaka. Känna efter och skaka lite till och så där håller man på. Dessutom, har man inte ikeas täcke så är ju påslakanet alldeles för stort så har man inte två dm över åt det ena hållet så har man garaterat det åt andra.
*Mattor-Man behöver inte återkalla 38 miljoner mattor för att EN har släppt en liten noppa.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant så sant. Gör som jag, klipp tyget trådrakt innan du klipper din bit så slipper du betala för andras okunskap. Å sen är väl konceptet så, ALLT IKEA eller oxå får man köpa andras saker, dä går som sagt inte att mixa å trixa, lite ikea å lite annat, det skiter sig oftast. Föresten... HEMMA än ser ja... dagarna dom går å går efter varandra, månda försvann. Sikta på allahjärtansdag Ni. =)

Anonym sa...

glömde skirva att dä bara va ja, men dä känns som du kan lista ut det av sättet att skriva. =) KRAM Cicci

Anonym sa...

Alla hjärtans dag e min gissning också :)
Att inte Jessica blev så glad över den gissningen förstår jag ;)

Gör som jag istället...köp bara sånt ni inte behöver krångla med...dvs...färdig sytt i rätt mått! Så slipper ni allt krångel ;)

KRAAAM Linda

livet på myra sa...

Ja, ikea blir man inte klok på ibland :) Och NEJ, det ska inte bli en Alla hjärtans dag bebis, (fast det skulle va världens bästa present)Är för långt dit :( Nästan en vecka till ju, nejnej!!

Kram på er!

Anonym sa...

Ojojoj då, lite "gått-för-många-dagar-över-tiden-hormoner"?? Trodde väl aldrig att du skulle fälla en negativ kommentar om detta underbara varuhus =) Ja ja, bebisar kommer när de är klara, men oavsett så är det inte många dagar kvar nu... Kram från syster yster/blivande moster