onsdag 23 mars 2011

Nu har jag bestämt!

Vad då? Jo att det är VÅÅÅR!! Fågelkvitter, snö som töar bort fort som bara busen, plusgrader och härlig sol! Fika på altanen och barnvagnspromenader.
Dessvärre medför allt töande en mängd med vatten. Våran väg har gått sönder och vi fick lov att parkera bilen en bit bort så vi inte blev standsatta. Inatt frös det på men under dagen har det varit plusgrader igen och vattnet porlade på bra...

Nu väntar vi på att någon från kommunen ska komma och hjälpa oss,vi är tydligen inte ensamma om att ha trasig väg.

4 kommentarer:

Sara sa...

Såg dej på en av dina promenader igår! :) Om det inte vore för att jag va på väg hem för att jag blivit sjuk så skulle jag ha stannat å kikat lite i vagnen! ;) Hoppas allt är bra med er! Kram

Anonym sa...

Nämen, du kunde väl ha tutat iaf ;) Allt bra här! Själv då?
Kram Jessica

Det mörka tornet sa...

Oj vad mycket vatten!! Ja, det är mycket snö som ska bort nu! Hoppas inte ni får allt för stora problem! Men jag för min del föredrar allt vatten före halkan! Jag håller med dig! NU är det tamigtusan vår!!!

Kram från en tjockis som ramlat tre gånger i vinter!

livet på myra sa...

Nejdå, idag kom de från kommunen så nu rinner det fint där det ska! Lite jobbigt bara för här blir det myycket vatten, skulle behöva dränera hela tomten...

Nu får du allt stå på benen ;)
Kram