torsdag 5 april 2012

Påskfint!

Påsken är på ingång. En mysig tid på året tycker jag. Oftast har våren hunnit komma och det är ljusa och soliga dagar. Denna påsk ska vi försöka ta det lite lugnt och inte jobba alldeles för mycket, även om det lätt blir så med extra lediga dagar. :) (Det här gjorde vi på långfredagen för två år sedan t ex.)Har tagit in björkris och pyntat lite. På skänken blev det påskris i en gammal glasburk med rosa fjädrar och ägg.Och på köksbordet blev det ris med lila och vita dekorationer. I vanlig ordning ställde jag fram mina fina egnagjorda påskägg. I år blev det ytterligare fyra styckna gjorda. Lite videkvistar och små skålar med påskgodis!

Nu önskar jag er alla en Glad Påsk!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Glad påsk vännen!
Hoppas ni får en trevlig å mysig påskhelg. Vi kanske kan ses en sväng till veckan?
Kramar Sofia

livet på myra sa...

Ja det kan vi säkert göra!! :) Vi kan höras efter påskhelgen. Ha det så bra, kram kram

Helena sa...

Å va fint du gör hela tiden Jessica! Älskar din stil! Nu finns det bilder på mössorna. Gjorde en lila till Liv, får hoppas att den passar bara, då jag inte har nåt mått! Trevlig påsk till er med :) Kram

livet på myra sa...

Åh, tack! Vad glad jag blir, både för komplimangen och mössan! :) Ska bli kul och se hur mössorna ser ut, hjärtana som du gjorde va ju så fina!!
Kram

Helena sa...

Ja den lila är med apor i brunt!:) ska bli roligt när kelvin å mille får testa de imöra så jag vet hur strl passar!:) Kram