söndag 11 maj 2014

Tufft år!

Det senaste året har varit ganska tufft så här i efterhand. När någon frågat mig hur jag/vi orkat så har jag svarat att det fysiska och psykiska med alla ivf-behandlingar vet jag att man kan reparera. Jag har tyckt att det ekonomiska har varit jobbigare på något vis. För vem av er skulle lägga så mycket pengar på något som man inte ens vet att man kommer att få. Tror ingen bara sådär skulle lägga tusentals kronor och inte förvänta sig att få något tillbaka som vi har fått gjort om och om igen. Ett självvalt val såklart men inte utan att det ger oss en del tankar. Och nu kändes det på något vis att jag fått nog av att inte styra mitt eget liv utan låtit livet styras utifrån t ex ägglossningar, spraystarter, äggplock, semesterstängningar och julstängningar.
Var så trött och nere förra helgen och på måndagen ville jag bara bort från allt. Började titta på resor och blev mer och mer sugen på att dra iväg. På tisdagen beställde jag tid för vaccination till Liv och tänkte att om vi inte bokar så är hon i alla fall vaccinerad. Men på onsdag kväll beställde vi resa, på torsdagen fixade vi nya pass och på fredagen fick Liv sin första spruta av två. 
Resan kostar en hel del, det ska jag inte förneka men jag tänker att det är en investering. En investering för oss som familj och för oss som par. Tror att det är det här vi behöver just nu, mitt i allt det jobbiga. Att få komma bort och bara rå om varandra. 
Jag längtar!! 
Vi längtar!!

1 kommentar:

Emma sa...

Men jaaa!! Det finns nog inget bättre ni kan göra. Slippa vardagen och bara njuta!! Heja er! Hoppas ni får det riktigt gött!!