söndag 4 februari 2018

Tråkhelg!

Denna helg skulle vi ha varit till Lars syster på kalas och bakat och förberett lite till Livs kalas nästa helg. Istället kom magsjukan på besök. Först Liv i tisdagskväll och sen jag natt till fredagen. Lars fick också någon variant igår kväll men jag tror mer på att han kräktes pga att han fick hög feber från ingenstans. Hur som helst så har det varit en skittråkig helg där vi inte orkat göra annat än att ligga i soffan. Först ikväll fick vi i oss lite vanlig mat och nu känns det som det kanske kan vända. Till veckan blir det att baka järnet, eller ska jag skrälla med att bara ha köpekakor på Livs kalas. :D

2 kommentarer:

Emma sa...

Om man vill ha köpekakor har man det. Var så skönt med köpt tårta sidt och sulle aldrig baka sådär för ett kalas. Vill man det är ju det är det okej men blir kalas ändå. Skönt att ni är friska igen. Kram

livet på myra sa...

Hihi, näh jag tycker det är kul att baka (och mycket godare med hembakat) men såklart, skulle jag inte vilja/orka så skulle det få bli köpekakor. :D Tårta däremot blev jag väldigt glad över när Liv önskade en glasstårta istället. Ifjol bakade jag egna tårtbottnar (som vi dessutom fick slänga eftersom vi fick ställa in kalaset på morgonen när tårtorna va fyllda) och jag kan inte göra bra tårtor. Synd bara att det inte finns så många alternativ när man ska köpa tårta i Sunne, med motiv osv.
Kram