lördag 19 december 2009

Julpyntning!

Hyacint i en zinkkruka.
Granris i en zinkbalja med ljus och julgranskulor.
Tyvärr blev inte bilden så bra. Det ser betydligt mer mysigt ut "på riktigt".

När julpyntslådan åkte fram så insåg jag att jag inte har så många tomtar som jag gillar. Jag är inte så mycket för porslinstomtar utan föredrar tomtar i tyg.



Dagens nyinköpta tomtar, i tyg såklart.

I väntan på den stora granen...en liten gran i en mjölkkanna.

Lummer på spiskåpan.

I år har jag inte pyntat så mycket utan det är några få tomtar, en hel del granris lite här och var och hyacinter som luktar gott! Enkelt men i min smak.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Go kväll!!! Kul att få följa din blogg och se vad du pysslar med =))Ha nu en trevlig Jul och Ett Gott Nytt År, så ses vi på Regnbågen nästa år. Kram / Liselotte

livet på myra sa...

Va kul att du kikade in och gav en kommentar :)
Önskar dig detsamma! Kram kram

Emma sa...

Jätte fint gumman!
Vad pysslig du är!!
Hoppas du mår bättre nu..

Kramis