måndag 26 juli 2010

Dags att jobba!

Efter 5 veckors härlig semester är det dags att träffa alla barn igen. Denna vecka är jag inte på "mitt" ställe då det är stängt en vecka till, utan jag kommer vara på en annan förskola. När det bara har regnat och regnat de senaste dagarna så känns det inte så jobbigt att börja jobba igen faktiskt. Vi hade fint väder i princip 3 veckor av våran semester så vi är mer än nöjda. Och vi hann med en del under semestern också. Vi har:
  • Lagt tak på nya bygget (inte jag).
  • Solat. Doppat mig en gång och badat benen en gång.
  • Läst ut de 5 böcker som jag köpt inför semestern (jag,sambon håller på med en).
  • Isolerat klart nedervåningen.
  • Än en gång tittat på kakel och klinkers. Nästan bestämt oss.
  • Satt osb-skivor och panelskivor i tvättstugan.
  • Börjat med hallen, gjort klart en och en halv vägg.
  • Fått en katt.
  • Varit i Stockholm och Visby.
  • Sett en varg på våra ägor.
  • Tillsammans vunnit 1050 kr på bilbingo.

Dessutom har vi slappat, fikat gott, varit på en och annan loppis och träffat familj och vänner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dej! Verkar som Ni haft en bra semester.Men visst har den gått fort!!? Själv är jag långt ifrån nöjd,då ca två veckor har "gått bort" i halsont,hosta o allmänt snuvig.Virus sa de på v-centralen o ville inte ha mej där. Så jag har sjukskivit mig själv en vecka,trist!!Är jag inte helbra på måndag så åker jag dit igen.
Ja vill ha MER sol och MER ledigt...Men vi syns på måndag! Maria

Emma sa...

Låter som en bra semester det!
Kramar