måndag 20 december 2010

Målning, kolakokning och julstädning!

Har så smått börjat inse att jag är en tidsoptimist. Inför helgen hade jag stora planer på att hinna med så mycket. Jag skulle måla allt som skulle målas i hallen, julstäda och göra klart julgodiset. Redan på lördag inser jag att jag inte kommer hinna allt så vad gör jag? Jo, lite av allting...Börjar plocka, ta fram julsakerna, damma lite här, damma lite där, upp med en tomte där, plocka lite mera. Oj, det ser ut som en bombnedslag i köket, bäst att diska undan också. En tvätt skulle jag köra igång också...Sen får jag faktiskt bestämma mig för vad jag ska prioritera. Målning=längst tidsåtgång. Men ju fortare det blir målat, ju fortare kan vi göra iordning ordentligt i hallen. Så resten av lördagen ägnade jag sju timmar till att slipa och måla ALLA foder och smygar. Vem säger att envishet bara är en dålig egenskap?

På söndag blev det andra varvet klart så nu är det färdigmålat, just nu ialla fall...Och handtagen till dörrarna är monterade.

Sambon byggde lådan som garderoberna ska stå på så snart har vi garderober i hallen också.

Under veckan har badrumsskåp och lampor kommit upp.

I lördags kom rörmokaren och gjorde det sista i badrummet.

Badkarskranen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Guud så fint ni får det! Måste få komma o se hur det blir snart igen!
Kram Linda

Anonym sa...

Så fint det blir! Å eluttag har Ni oxå... :) Vila nu lite oxå å inte bara slita, fast jag vet preciiiiis hur det var, byggsväng å gravid är bättre än byggsväng å liten bebis hemma så jobba på! ;) / Cicci

livet på myra sa...

Cicci- Du är att lite avundsjuk på våra uttag ;)
Visst blir det fint, iaf det vi har gjort...
Ja, det kanske är dax att varva ner lite men man vill så mycket och sen är det faktiskt så kul med ju!