måndag 1 augusti 2011

Bärmuffins med vit choklad!

Igår tog vi oss en liten tripp med fikakorgen till ett mysigt litet ställe. Där visste jag att det fanns blåbär, det hade jag rekat för någon vecka sen. Så efter fikat plockade jag lite bär som sen fick bli muffins. Väldigt enkelt recept, inte a´la Leila utan a´la uppslaget. Ni vet det där pappret som är runt reklamen.

Nån som blir sugen? Här kommer i alla fall recepten:


Smält 100 gram smör och låt svalna (jag tog margarin och orkade inte vänta på att det skulle svalna)

Vispa 2 ägg med 1,5 dl socker och 1 tsk vaniljsocker

Rör ner smöret och 2 dl mjölk

Häll i 4 dl mjöl och 2 tsk bakpulver

Klicka smeten i formar eller muffinsplåt och tryck ner lite blåbär, kanske lite hallon med och grovhackad vit choklad.

Grädda i 225 grader i 10-15 minuter.

Det blir 12-15 muffins.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där receptet såg jag också och tänkte prova! Blev de goda? Kram syster yster

Anonym sa...

Ja, det tycker jag! Prova! Skulle ju funka med frysta med ifall du inte vill ut och plocka ;)
Kram