lördag 21 januari 2017

Äntligen skidåkning!

I måndags när jag slutade tidigare skulle vi åka skidor hade vi tänkt. Packade ner varm oboy, bredde smörgåsar och drog iväg. Det jag inte hade tänkt på var att solen skulle försvinna bakom berget ganska snart så det blev jättekallt (jag var för dåligt klädd) så vi åkte 10 minuter var innan vi åkte hem och fikade hemma.
Idag hade det lovats sol så efter lunch drog vi iväg igen. Denna gång skulle jag få åka själv och Lars och Liv skulle åka lite skridskor. En timmes åkning blev det i strålande sol. Jag har under veckan investerat i ett par skidbyxor också men det var ändå på gränsen till kallt för mina ben. Sån jädra fröslort jag är alltså! Jag provade lite olika tekniker men skulle verkligen vilja lära mig ordentligt alltså. Hoppas på att kunna åka snart igen för det är ju så härligt!

Inga kommentarer: