lördag 3 juni 2017

Lite allt möjligt.

Idag har vi gjort lite allt möjligt. Igår kväll rensade vi bland allt skräp och åkte till tippen på förmiddagen. Hemma tillbaka så tog jag en kort cykeltur och sen började jag att spola av verandan, altan och entrén och skurade ordentligt. Lars satte fast de sista listerna ute i Boa och nu är det bara lite småfix kvar innan det är klart där ute. Sen grejade han vid rabatterna vi har vid uthuset och vi fick lite feeling och grävde bort lite mer än vad vi tänkt så att ingången till jordkällaren kommer fram lite mer. Jag skulle så gärna vilja göra iordning där, det är egentligen inte så mycket arbete, så det kanske blir av under sommaren. Kommer ni ihåg vad Ernst gjorde i förra årets sommarprogram? Såna liknande hyllor skulle jag vilja ha därinne. Nu har vi långt ifrån så stort men ändå...Regnet hängde över oss hels dagen men det var först sen eftermiddag innan det började. Liv som varit hos en kompis hela dagen hämtades hem och det blev grillat till middag. Nu ska jag ta mig en varm dusch efter att ha varit ute hela dagen och blivit lite kall. Sen blir det soffan, massa tända ljus och några tidningar. Kanske det blir det också något avsnitt av "Frikänd" som vi börjat se. En skön hemmadag.

Inga kommentarer: