lördag 19 augusti 2017

Sommaren 2017!

Från den ena dagen till den andra så gick sommaren över i höst. Ja, så mycket till sommar som sommar med sol och värme vet jag inte om vi fick uppleva i år heller. Jag lovade ju mig själv i början på sommaren att inte lägga så mycket energi på vädret men i slutet var det svårt att inte bli lite småbitter på "alla andra" som hade fint väder. Nåväl, vi hade en rätt bra sommar och semester ändå...
Vi började sommaren med att åka till Vimmerby och fira midsommar med mina syskon med familjer.

Vi hängde i vattenlandet så fort det blev lite sol. Vi köpte säsongskort i år så det skulle vara lätt att komma iväg för bara någon timme.
Vi gjorde klart i Boa och där har vi ätit en och annan middag.
Vi åkte till Gotland på semester. Hade väl hoppats på lite mer värme än vad vi hade men det var en trevlig resa och jag åker gärna dit igen. Även om jag är svagare för Öland...
Vi har också gjort kortare utflykter: Rottneros Park, 
Tusenfryd,
Piratgolf i Karlstad och Mariebergsskogen och en och annan loppisrunda.
Här hemma har vi bytt brädfodring på uthuset, från den vänstra stenväggen till den högra och förbi. Lars har gjort en dörr (den svarta till höger i bild) och till jordkällaren, målat dörrarna och fodren. Vi grävde ur framför stenväggarna, planade ut, gjorde nya rabatter och sådde nytt gräs.
Gjorde om ingången till jordkällaren.
Påbörjade projekt växthus vilket också har inneburit fönsterskrapning för min del. Vi har också målat alla fönsterfoder på huset.
Letat efter blåbär och faktiskt hittat en del.
Och nu i helgen så började vi brädfodra Livs vägg så den kommer bli färdig snart. 
Vi väntar på sten och sen måste vi måla lockbrädor innan vi kan fortsätta brädfodra. Så växthuset och brädfodringen får gå lite om varandra. Får se hur långt vi hinner med växthuset i år. Blir det en fin höst kan vi hinna långt...


Inga kommentarer: