tisdag 3 juli 2018

Sen sist!

Jag började mina fem veckors semester med det bästa vädret. Dagen efter midsommar kom solen tillbaka. På förmiddagarna har Liv haft simskola (två veckor med fritids och en vecka med mig då) och efteråt har vi hängt i vattenlandet en stund. Vi hämtade ju Gullan och Maj-Britt på midsommardagen och vill inte vara borta alldeles för länge i sträck. I år har äntligen Liv börjat simma och sista dagen fick vi köpa sex märken.
Jag började måla växthuset och har fått måla efter var solen stått. Ena kvällen hade jag en underbar solnedgång runt hörnet.
En dag smet vi in på Hamsterboa på vägen hem och fyndade fat till mina lerkrukor för 1 kr/st.
Katterna har gjort sig hemmastadda och varvar lek med sömn.
Nu när även Lars har gått på semester och växthuset är färdigmålat så börjar nästa projekt, fortsätta med uthuslängan. Timmerdelen ska målas och dörrarna fräschas upp. I slutet på längan står ju ett dass. Får se om vi river det i år eller om det får hänga kvar ett år till. Frågan är om vi klarar av att bara riva det utan att bygga ett  nytt...:)
Katterna har börjat få komma ut lite, med övervakning, och en kväll var de uppe i trädet och höll inte på att komma ner. Men efter mycket om och men, en trasig gren och vuxna människor i trädet så kom de till slut ner.
I söndags var vi till stan och fixade en kostym till våra vänners bröllop om tre veckor. Var också inne på Ikea och köpte saker till vårt bröllop. Hoppas hinna med en del pyssel med det under semestern. Under helgen började jag också känna att jag kanske hade ett hål i en tand. När jag ringde dit så visade det sig att jag visst skulle ha blivit kallad 2015...fick tid redan idag. Jag hade visst ett hål men inte där jag trodde...Nåväl, känner hur vuxenpoängen rasslar in när jag frivilligt går till tandläkaren.

Inga kommentarer: