söndag 29 juli 2018

Två månader kvar!

Jahapp, då var semestern över för denna gång. Det har varit en otrolig varm sommar och de saker vi tänkt göra har vi helt enkelt inte orkat. Vet aldrig att jag tyckt värme varit så jobbig som jag tyckt i år. Hur som helst, idag är det den 29 juli, två månader kvar till bröllopet alltså. Vi kollar hur vi ligger till.

* Kyrka och präst- Bokad. Vet ej om vi får prästen vi önskat, ska kolla det under veckan eller nästa. 
* Fotograf- Bokad.
* Hindersprövning- Inga hinder. Skickade in ansökan och fick tillbaka inom en vecka. Bra jobbat så här i semestertider.
* Mat och servering- Mat och servering bokat men ska träffas och bestämma detaljerna.
* Dryck- Ska vi kolla över lite mer.
* Festlokal- Bokad.
* Inbjudningar- Utskickade och nästan alla har svarat...
* Bordplacering- Klart men låter det vila lite och ser om vi gör några justeringar.
* Dekorationer- Har fixat till ljus, flaskor, övrig dekoration, sytt dukar och har en del tankar i huvudet.
* Festhäfte- Nästan klart för att skrivas ut. Här har jag ändrat lite sen sist men har fått till rätt i "stuket" i alla fall.
* Vigselprogram- Tror vi vet hur det ska se ut. Själva innehållet faller på plats när psalmer och sånger bestäms.
* Brudklänning och skor- Klänning klar. Idag träffade vi hon som ska sy in den. Blir nog väldigt bra. Skor har jag inte köpt än, får inte tag på några bra. Har ett par svarta men det känns ju sådär att ha.
* Kostym och skor- Klart, fattas bara slips/fluga och en näsduk.
* Kläder och skor till Liv- Klänning har vi antagligen, skor måste vi fixa.
* Brudbukett- Vet vad jag vill ha. Ska kolla hur det kan bli.
* In- och utgångsmusik- Klart.
* Psalmer- Svårt med höstbröllop, finns ingen klassisk bröllopspsalm men har hittat två som kan funka.
* Musik i kyrkan- Har nog bestämt tre sånger som ska sjungas.
* Bröllopsvals- Klart.
* Musik till festen- Det jobbar vi på.
* Musik till middagen- Har vi inte börjat med än.
* Solist- Tror att det är klart. Ska ses frampå och kolla igenom sångerna.
* Tårta- Just nu tänker vi inte ens tårta...men vi får se..
* Ringar- Beställda.
* Eskort från kyrkan- Har en plan men är heller inte hela världen.
* Hår och smink- Hår ska jag få hjälp med av min kollega. Smink vet jag inte. Tips tack!!
* Bröllopsnatt- Klart.
* Vart Liv ska vara under kvällen- Inte kollat än men har några förslag.
* Bröllopsresa- Bokad.


Hur går det för dig Veronica?

2 kommentarer:

Veronica sa...

Jahapp, då hade det tydligen gått tre månader sen sist... Vart i hela friden tar tiden vägen? Bäst att jag gör en check!

* Kyrka och präst: Check på kyrkan men inte på prästen, vilket inte är konstigt om inte ens brudparet har koll!
* Fotograf: Tur att det inte blev jag! Å andra sidan är jag om möjligt bättre bakom kameran än framför...
* Hindersprövning: Nej, fortfarande inga hinder som dykt upp.
* Mat och servering: Håller diet från idag (eftersom det är måndag) så jag ska kunna äta och dricka obehindrat.
* Dryck: Om det blir bål får vi för guds skull hoppas att det blir någon som kan det där med att späda med en rejäl dos sprit, min syster suger nämligen på den detaljen!
* Festlokal: Check på den!
* Inbjudning: Japp, jag fick en (puh!) och svarade med några timmars marginal.
* Bordsplacering: Jag tror att borden kommer placeras där vi ska inta maten...
* Dekorationer: Jag har sett ett jättefint spetstyg på IKEA som skulle bli perfekt att dekorera lokalen med!
* Festhäfte: Ska bli spännande att se!
* Vigselprogram: Bra att prästen har tydliga ramar att gå efter så inget blir fel.
* Klänning och skor: Klänningen är inhandlad sen länge, behöver nog investera i skor dock.
* Kostym och skor: Bara sett svartvitt kort på Lars investering men det såg mycket bra ut!
* Kläder till Liv: Klänning kanske?
* Brudbukett: Ska jag inte fånga, har syndat för mycket för att ingå det äktenskapliga ståndet.
* In- och utgångsmusik: Jag hade valt "Nothing gonna stop us now" och "I do, I do, I do, I do", passar bra till bröllop!!
* Psalmer: Kan jag några utantill men det blir säkert inga av dem. Jag kommer att humma med lite diskret eftersom jag sjunger lika bra som syrran blandar bål...
* Musik i kyrkan: Brukar alltid vara vackert ... och förenat med tårar...
* Bröllopsvals: Hoppas att man får dansa lite vals, det var längesen!
* Musik till festen: Jag har iallafall gett förslag på tre låtar som inbjudan krävde.
* Musik till middagen: Överskattat. Alla kommer bara prata med varann och försöka överrösta eventuell musik.
* Solist: Jag hade förslag men det löste nog sig ändå.
* Tårta: VAAA, har ni inte tänkt på tårta än?? Efter brudklänningen, brudbuketten och ringarna är ju tårtan det VIKTIGASTE!
* Ringar: Jag kommer nog ha två eller tre på mig.
* Eskort från kyrkan: Går att hyra har jag hört. Nej förresten, det var nog eskort på festen det gällde...
* Hår och smink: Check där med!
* Bröllopsnatt: Då ska jag sova!
* Vart Liv ska vara under kvällen: Inte hos mej.
* Bröllopsresa: Om inte bilderna ljuger kommer det nog bli en härlig första vecka som herr och fru Zetterlund!
Känner mig ganska lugn, verkar ha koll på läget =)

livet på myra sa...

Hahaha, alltså nu har jag läst fyra gånger och skrattar lika mycket! Din lista är såå mycket roligare än min!