lördag 20 oktober 2018

Jag tror att jag redan längtar!

Hösten blev lite konstig i år. September som innehöll en massa bröllopsförberedelser och drygt en veckas semester i oktober. När vi kom hem stod alla träd i brand och vi var helt plötsligt mitt i en höst. Som snart har gått över i november. Jag märker att jag redan börjar tänka på advent, vinter och jul. Jag brukar inte göra det så här tidigt. Var sak har sin tid brukar jag mässa om och jag får väl hålla mig till tåls lite.
Har ändå börjat planera julen så smått, firar ju varannan julafton med min familj och varannan julafton med Lars familj. I år jobbar svärmor på julafton så vi ska faktiskt fira redan dagen innan. Och förmodligen hemma hos oss. Har inte varit hemma på jul på flera år men Liv frågade mig här om dagen varför vi aldrig är hos oss på julen. Svaret är att det är betydligt mer plats hos brorsan och jag har tyckt det varit skönt att åka till svärföräldrarna när vi firat julafton med dom. Men när jag ser det ur Livs perpektiv kan jag förstå att det känns tråkigt att aldrig få vara hemma och få julminnen från sitt hem. Så i år får det bli så här och jag ser fram emot det. Sätter genast igång att fundera på dukning och efterrätt. :) Och planerar än mer att vi ska försöka bygga ut vårt hus så att vi kan fira fler jular här innan Liv flyttar hemifrån.

1 kommentar:

Veronica sa...

Kan bara nämna att du inte är så tidig vad gäller julförberedelser. Vår svägerska skickade mej ett sms tio dagar efter bröllopet och undrade vems jul det var i år. Hon hade helt plötsligt mycket tid över så jag bad att hon kunde fila lite på midsommaraktiviteter när hon ändå var i farten =). Men som det sägs, finns det hjärterum finns det stjärterum så jag ser fram emot att vi ses på Myra 191224!