lördag 11 januari 2020

Att ha kickat igång första arbetsveckan för i år!

Svisch sa det så var första veckan på jobbet gjord igen efter 17 dagars ledighet. Detta år var det så himla välbehövligt med en lång ledighet, har varit väldigt trött denna höst. Säkert mycket pga av vädret som mest har varit grått och trist men också pga mycket annat. Jobbar också heltid, för andra året nu, och det är en stor skillnad tycker jag. Det jag knappt hinner göra under veckorna ska man hinna med under helgen när det är så mycket annat också som man vill göra.

Men, vi hade en underbar ledighet tillsammans. Vi firade jul med våra stora familjer, Lars var själv och åkte skidor en dag sen var han och Liv till Finnfallet medan det fortfarande var lite snö. De har varit i ishallen och vi har varit på bio tillsammans. Jag och Liv har bowlat och så var vi till Örebro och Gustavsvik och låg på hotell en natt. Jag har försökt vara ute och gå en del och haft tid för lite pyssel. Liv har lekt med kompis nån dag och vi har haft tillsammanstid och spelat en del spel. Jag fick Alfapet när jag fyllde år så det har jag och Lars spelat några gånger. Han har bara en sån jäkla tur med brickorna jämt bara. ;) Sista dagen på ledigheten spenderade vi flera timmar ute tillsammans och rev vårt skruttiga dass som stod i ena änden av vårt långa uthus. Vi rev också brädfodringen på den stora väggen där. Vi eldade upp allt torrt virke, grillade korv och åt lunch ute. Liv var också med hela tiden och hjälpte till eller grejade med elden. Jättemysigt när alla är med och grejar tycker jag. Dasset och den änden och en bit på baksidan är också det sista att göra på det långa uthuset, sen har vi fräschat upp hela den längan. Kommer att bli så fint med ett nytt dass. Jag har sparat idéer under lång tid så det ska bli kul att få fixa.

Inga kommentarer: