tisdag 12 oktober 2010

Tisdagens arbete!

Idag har det varit full rulle på Myra.
Jordvärmepumpen på plats i tvättstugan. Massa saker där inne som det behöver grejas med men det begriper inte jag mig på.
Och rör som ska dras ut till hallen...
...och vidare genom timmerväggen.
Elkabeln som tidigare gått över huset togs ner och går nu via marken in i huset.

Nu är fodret uppe på ena sidan och det behövs ingen plast längre. Jag har varit med och spikat lockbrädor idag och här under fönstret har jag faktiskt gjort själv, mätt, sågat och spikat. Dessutom är taket klart, Tack Jan!
Hoppas vi kan fortsätta brädfodra under veckan så vi kan ta tag i inomhusarbetet snart igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fönsterfodret blev jättebra!!
Rörmokaren ser ut att jobba snabbt.
Det har ju hänt mycket sen jag var till er och tittade senast!
Bra att taket är klart när det snart blir kallt och snö.
Kram mamma /Fixartrollets sambo

livet på myra sa...

Ja, fodret blev bättre än vad jag trodde. Synd bara att just det ska ta sån tid. Man hinner brädfodra hur mycket som helst på samma tid. Rörmokaren har inte varit här idag, va en massa rör som skulle fixas. Är meningen att de ska komma imorgon och Lars ska gräva ner till vattnet och de ska väl koppla på. Men vi får se, grävaren ville inte starta idag så den står på laddning.
Du får komma hit och kika nån dag.

Kram Jessica