måndag 29 november 2010

Första advent!

Vad mysigt det är nu med mycket ljus och snö ute. Under helgen har vi satt upp adventsstjärnor, bakat lussekatter och varit på julmarknad.
Årets adventsljusstake.

Har satt en hyacint i en gammal konservburk. Saknar dock små glasburkar. Dax för loppisbesök kanske?

Stjärnorna i vardagsrummet.

Den här stjärnan och en till köpte jag på Living för en del av presentkorten jag fick i födelsedagspresent. Så himla mysiga!! Och ett bra pris :)

Favoriten! Helt klart denna ljuskrona från ikea. Inköpt för flera år sen. VILL ha tag på flera, någon som har någon som ligger och skräpar och vill sälja en till mig?

På julmarknaden köpte jag en kransstomme. Snacka om att det gick betydligt lättare att göra en krans i år än i fjol när jag inte hade någon stomme...Kransen ser dock rätt så tom ut. Får försöka komma på nåt att dekorera den med.

Hoppas ni haft en mysig första adventshelg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Va fint ni har fått å skönt att det snart är hyfsat klart, eller? Du är allt pysslig du min vän, har allt fått lite inspiration av dej från förra julen :) Tack! Hoppas allt är bra med er å magen förstås! Ses nästa mån, kul!!
Ha det bra. Kram Sofia