lördag 6 november 2010

Arbetet går framåt!

Jag har ju missat att visa vad som hände för, hmm, tre veckor sen är det tror jag. Skäms! Vi blev klara med brädfodringen! Så himla gött! För den observante som ser att det inte alls är klart, säger jag till vårt försvar att vi inte kan sätta fönsterfoder och brädor under det fönstret än, det va ju det fönstret med revor i. Det kommer dock en man från fönsterföretaget till veckan, ända från huvudstaden, så vi hoppas att han kommer fram till vad de ska göra. Förmodligen spackel och färg om jag får gissa. Hur mycker enenrgi ska man orka lägga denna gång?

I den nya hallen har jag målat klart väggarna. Sambon har målat klart taket i badrummet och har börjat grundmåla taket i hallen.

Det är lite svårt att få plats med allt just nu. Här ligger massa lister som har grundmålats. Jag ägnar dagen till att göra första strykningen av den vanliga färgen.

Under veckan har vi köpt klinkers till hallgolvet. Av förklarliga själ kommer INTE våran kakelkille lägga det utan styvfar. När kommer du Jan? :)

Vi köpte även innedörrar. Tvättstugan är just nu förvaringsrum för allt material.

På torsdag kommer snickarna och ska öppna upp från utbygget till gamla huset. Äntligen!!Ingången kommer hamna en bit ifrån den vitmålade väggen.

Kommer ni ihåg den gamla ingången? Där kommer sen kyl och frys stå. Fast inbyggd från hallen sett.

Kylen och frysen kommer alltså hamna där sambon står. Är ni med?
Till veckan hoppas vi också att rörmokaren har tid med oss så vi kan koppla in vatten ordentligt i badrummet. SÅ bäst att gå ut och fortsätta jobba!

3 kommentarer:

Det mörka tornet sa...

Oj vad det går framåt! Ser väldigt fint ut!
Kramar

Anonym sa...

Ja du det får väl bli när jag får pension....

Eller efter att bygget för kyl å frysen blir klar,och alla öppningar till köket.

Anonym sa...

Då väljer jag sista alternativet, antar att det hinns med innan du går i pension ;)