fredag 3 februari 2012

Arbetarvecka!

Veckan som gått har vi lagt mycket tid på övervåningen. På måndagen isolerade vi en hel del och satte upp en osb-vägg, ovanför den ena timmerväggen. På tisdag började vi riva väggen mellan hallen och Livs blivande rum (tidigare gästrummet). Vi började även titta på vart de nya väggarna skulle upp, mycket diskuterande fram och tillbaka, mätning och fundering. Onsdag, vi bröt upp golv och la spånskivor där toaletten ska bli (inte riktigt alla för rörmokaren ska kunna dra avlopp). Mycket osynligt arbete gjordes också, bl a uryxning av gamla tjocka timmerstockar så golvet blir plant. Torsdag, reglar för väggarna kom upp. Och man börjar få ett hum om hur det kommer att se ut. Och idag isolerade vi ytterligare och satte gipsskivor. (Väggen längst in väntar vi med för där ska rörmokaren också göra lite arbete.) Dessutom har jag målat väggarna i förrådet och Lars har satt paneltak. Ja, det var veckans arbete det! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan vännen! gud va duktiga ni är å jobbar på!
fint blir det med,hoppas jag snart får se det på riktigt!
tack för inbjudan på lördag, vi kommer! nu ska vi försöka friska på oss lite mer.
trevlig helg!
kram sofia

livet på myra sa...

Ja, den här veckan har vi verkligen lagt all vår tid på övervåningen. Känner mig rätt asocial! Jag kan ju bara va med när Liv sover så då vill jag inte missa en minut, är så kul å hålla på! Ja, snart får ni se byggkaoset live! ;) Krya på er så kanske vi kan ses nån dag i början på veckan?

Kram kram