måndag 18 juni 2012

Altanen i år!

Åh, vad kul det var att äntligen få göra i ordning på altanen. När jag väl började var det svårt att sluta. :) Så här kommer en bildkavalkad:
Blommor lite här och var. 

Korg med plädar, eftersom det blåser så fint på vår altan...
Koffertar med plats för dynor/kuddar.
Planterade blommor i en sockerlåda. Ett tips, om någon vill göra detsamma, är att först klä insidan med plast.  
En gammal, ranglig stol som en härlig kontrast.  
Lite fint på hyllan med bl a glasburkar med snäckor i och dofta-gott från Ikea. 
På bordet står lite blommor och ljus. Duken har jag sytt av två kökshanddukar. 
Potatiskorg med gamla böcker, ifall någon gäst blir lässugen!
Pidestal och stol från Lars farmor, kuddöverdraget har jag sytt. 
Senaste loppisfyndet.
Och till sist en kombinerad eldkorg och grill som vi förhoppningsvis får inviga till helgen. (Tack mamma och Jan.)

Nästa år är det tänkt att vi ska byta brädfodring och fönster på denna sida. Det är den sista väggen att göra på huset och nu när vi grejar på framsidan kan jag lova att det kliar i fingrarna att få göra även altanväggen. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktiga ni är! Allt blir så fint så! Kanske får komma och provsitta på altanen efter midsommar?

Kraaaam
emmasnotskal.wordpress.com

Sara sa...

Va mysigt! På den altanen skulle jag kunna tänka mej att fika ;)

livet på myra sa...

Ja, ni är så välkomna så :)
Kram på er