tisdag 6 januari 2015

Lång ledighet är till ända!

Jag och Lars hade förmånen att kunna vara lediga länge tillsammans med Liv från jul till trettondagen men nu är det dags att återgå till vardagen. Två veckor går fort men vi har haft det riktigt bra. Här kommer en liten summering...
Julförberedelserna kom av sig lite då Lars blev ordentligt sjuk. Som tur var orkade han med två dagars julfirande men efter det var vi riktigt slappa i några dagar. Skönt!


Liv fick ett par skidor i julklapp som vi fick lov att prova innan snön skulle försvinna. Det var så kallt där några dagar, vi hade -20 på mornarna och runt 15 på dagen så det var inte lätt att hitta ett bra tillfälle. Dagen då Liv provade var inte Liv på sitt bästa humör så det gick inte så många minuter förrän hon gav upp. Hoppas på snö snart igen så att hon kan prova en längre stund.
Vi tog en tur till Ikea och där vart jag och Lars ratade då Liv ville sitta själv...är vi redan så pinsamma...Slutade dagen i Forshaga hos våra vänner där. John hade ett eget trumset om Liv gick igång på innan vi åkte hem.

 Vi har också tagit härliga promenader. Denna ledighet har verkligen bjudit på ett fantastiskt väder. Så mycket sol var det längesen vi såg.
 Lite nytta måste man ju göra också när man är ledig så jag sorterade upp Livs kläder i lådor och ställde undan. Tyvärr kom rycket mitt på dagen på nyårsafton så det gick undan på slutet.
På nyår valde vi denna gång att stanna hemma. Vi åt jättegod mat och myste. Vi orkade vara vakna och fick se lite fyrverkerier och Liv orkade sova medan det small runt om oss.
När det töade en dag passade vi på att göra en snögubbe tillsammans. "Hej, jag heter Olof och jag gillar varma kramar".
Långa sovmornar har det blivit och sena frukostar. Känns omöjligt att vända rätt till normala tider så det är tur att veckan är kort! Vi har under ledigheten också träffat fler vänner, haft spelkväll hos min bror och familj, pysslat mycket i Livs pysselböcker och sett många filmer tillsammans. Jag och Lars har varit på bio och sen har vi ätit alldeles för mycket gott. Ser fram emot att träningen kommer igång snart igen!

1 kommentar:

Emma sa...

Inte dumt alls! Kram på er