onsdag 14 januari 2015

Ledig onsdag!

I december tog jag föräldradagar tre onsdagar och det var så skönt så bestämde mig för att gå ner i tid i januari och februari. Även nu väljer jag att ta onsdagar för det är så skönt att vara ledig mitt i veckan. Då blir ingen dag direkt jobbig. Så idag tog jag och Liv lite sovmorgon och låg och myste i sängen en stund med katten innan det blev lite barnprogram och frukost. Sen packade vi in oss i bilen och åkte ner till Sunne. Där tog vi en timmes promenad och lantisarna fick se sånt vi inte så ofta ser. Bl a en bärgningsbil som hade fällt ner rampen för att köra upp en bil och som sedan hissade upp både bil och ramp. Var t o m spännande för mamsen att se. :) En tur på Biblioteket blev det och ett besök på leksaksaffären. Födelsedagen närmar sig och det kan vara bra att ha lite alternativ till presenterna. "Mamma, den här vill jag ha. Vad är det för nåt?" var en fråga som ställdes alltför många gånger. Ärligt talat tycker jag de flesta leksaker känns så plastiga och rappliga, som att man inte ska kunna leka med dom innan det går sönder...Det blev också lite mathandling innan vi åkte hem och myste i soffan. En härlig ledig dag tillsammans. Och snart är det helg. :)

Inga kommentarer: