onsdag 21 januari 2015

Mys-onsdag!

Onsdag igen och ledig dag. Så härligt! Tog sovmorgon och låg i soffan och slappade framför tv:n en stund och åt sen frukost. Jag har varit sugen på att baka och längtar tills jag kan börja baka till Livs kalas. Men idag gjorde vi kladdkakemuffins med center och kolakakor. Liv var jätteduktig och försökte knäcka äggen. Jag fick hjälpa henne att få hål på äggen men sen fixade hon resten. Rörde runt och hällde i ingredienser, satte ut formar och slickade bunken. :)





Det har snöat hela dagen så på eftermiddagen fick vi ut och skottade. Liv åkte lite skidor också. När vi sen gjorde pannkakssmet så skulle Liv bestämt knäcka äggen och fixade det nu utan någon större hjälp av mig. 
Vi har också hunnit boka in en liten tripp till Astrid Lindgrens värld. Sjukt dyrt att semestra i Sverige under högsäsong så vi åker faktiskt över en helg i slutet av maj. Allt kommer ju inte att vara igång på Astrid Lindgrens värld då men vi tror att vi kommer bli nöjda ändå. Jag hade sett ut en stuga där men under helgen blev allt i stort sett bokat så vi har bokat en stuga på en camping en bit därifrån men stugorna ser betydligt fräschare ut. Så jag tror det blir toppen!


2 kommentarer:

Emma sa...

Vad härligt det låter med ledig dag sådär mitt i veckan. Önskar verkligen att jag också kunde vara ledig en dag i veckan extra men det funkar inte just nu. Mmm...vad goda muffisen såg ut! Kram

Anonym sa...

Jaha det finns två konditorer på Myra! De e nog ett kondis på gång snart....
Kram farmor