onsdag 11 februari 2015

Det där jädra tjatet!

Idag hade jag tänkt publicera ett helt annat inlägg men efter att jag retat mig nu ett tag, efter att ha sett mycket av det på instagram och bloggar, så kommer här ett litet surt inlägg. Ja, vad är det för tjat då kanske ni undrar. Jo, det evinnerliga tjatet om VÅREN. Jamen, vi är ju bara i mitten av februari och det har tjatats om våren sen typ trettonhelgen. Och så fort folk hör någon fågel kvittra eller solen ligger på så det droppar lite, ja då är våren häär!! Varför har alla så jädra bråttom? Vad är det som vi skyndar oss så till? Vad är det som gör att vi inte kan leva idag? Klart att jag också kan längta ibland men jag försöker verkligen njuta här och nu. Vädret kan man inte rå på och våren kommer fortare än vad vi tror och då kommer man förfasa sig "Men guud va fort det går" "Jag hinner inte med" "Var det inte vinter nyss". Sluta gnäll över vädret och gör det bästa av det. Lite Carpe Diem kanske vore på sin plats! Har skrivit om detta förut, det kan ni läsa här om ni vill.

1 kommentar:

Emma sa...

I Love it!! Håller helt med dig. Själv har jag aldrig njutit så mkt av vinter som denna gång. Enda jag kan säga är att det är väldans skönt att det börjar ljusna allt mer. Kram