lördag 7 februari 2015

Så glad!

Åh, idag är jag så glad! Har ett tag gått och varit sugen på att köpa längdskidor och börja åka. Åkte en hel del när  jag var liten och åkte väl en gång första vintern vi flyttade hit men annars har jag inte åkt på vääldigt länge. Igår när vi tog en promenad så höll man på att göra skidspår på alla åkrar runt omkring oss så då blev suget ännu större. Så igår kväll bestämde jag mig, jag skulle ut och åka skidor idag. Om det blev med mitt gamla urväxta skidset eller i ett nytt visste jag inte, bara att jag skulle åka. En tur ner till sportaffären och trots att det började bli utplockat på skidor så fick jag ihop ett skidpaket till ett bra pris. Med supersköna skor, bra längd på stavarna och skidor med rätt bindning. Lars blev så inspirerad av mig i morse så han slog till och köpte ett paket han också. Och efter lite lunch och vallning så var det det dags för premiären. I början var det konstigt men efter ett tag fann jag något som liknade skidåkning. Och jädrar vad kul det var. Världens energikick efteråt och supersugen på att ge mig ut snart igen!


Inga kommentarer: