lördag 28 mars 2015

Tycker alla föräldrar om att leka?

Jag har kommit på att jag tycker det är alldeles skittråkigt att leka! Så är det! Jag pysslar gärna tillsammans med Liv, hjälper henne i hennes pysselböcker och målarböcker, pärlar, sparkar fotboll, läser böcker. Jag lägger gärna pussel och jag tycker det är jättekul att spela spel tillsammans. Men när det kommer till rollekar så får jag spunk!! Jag tycker inte det är kul att sitta och vänta på att bli serverad kaffe medan Liv är och handlar eller medan dockan ska somna eller att Liv måste göra ditten och datten innan. Jag tycker inte det är kul att leka Elsa och Anna och få direktiv hur jag ska agera. Jag är skitdålig på det där att leka. Och jag får så dåligt samvete för att jag inte vill leka! Hur är det för, är ni såna bra föräldrar som leker flera timmar om dagen med era barn?

4 kommentarer:

Sara sa...

TACK Jessica!! Jag tycker inte heller att det är särskilt roligt att leka på det sätt du beskriver! ��

livet på myra sa...

Tack Sara!! Då är jag alltså inte själv om detta. Känns ibland så i denna perfekta-föräldra-värld!

Emma sa...

Men äsch. Det är nog inte många föräldrar som tycker det. Calle inte alls. Jag tycker det är kul att bygga saker men köra med bilar. Snark. I en föräldrabok läste jag att man ska vara ärlig mot barnet och föreslå ngt annat än det som man tycker är tråkigt. Du gör ju massa andra saker med Liv och det är ju huvudsaken. Jag kan säga sådär, jag tycker inte det är så roligt med bilar, kan vi inte spela ett spel istället? Det går John oftast med på. Han vill ju bara att man gör något. Du är helt normal!

livet på myra sa...

Åh det har jag också läst nånstans,tack för påminnelsen! Ja jag är väl kanske normal,men ibland får man bara så dåligt samvete.
Kram