onsdag 15 juli 2015

Lite entré och altan!

Så sen som jag varit i år med att köpa blommor, plantera och ställa ut möblerna har jag aldrig varit tidigare. Men det var ju inte så konstigt heller när maj månad var kallare än någonsin. Till slut blev det planterat och möblerna togs ut. Det är så himla roligt att ha en tom altan att utgå ifrån. Jag försöker att inte göra allt likadant som året innan utan rota fram lite nya saker i gömmorna.
Entrén fick en gammal mjölkspann och loppisfyndad grep.


 Lars gjorde krokar till min pinne så att jag kunde hänga saker där. Bl a grytunderlägg i luffarslöjd. Bärplockaren på hyllan är också ett loppisfynd från i år och sållet köpte jag i Västervik, i en antikaffär. 

 Filtar och tidningar i en potatiskorg.
 Och ett rostigt "fat" som jag satt lite fint på.
 Ser ni vad som hänger ovanför bordet? Jag har gjort en ljuskrona av en ihopvirad rostig taggtråd. Sen gjorde jag egna ljuslyktor av barnmatsburkar och svart spoltråd och hängde i.

 Varje år har jag varit nöjdare än året tidigare och så blev det i år också. Svårslaget till nästa...;)

Inga kommentarer: