onsdag 1 juli 2015

Uthuset!

Just nu håller vi på med uthuset för fullt. Taket la vi för flera veckor sedan och har sen dess bytt ut en del brädor på väggarna. Sen blev det så att jag gjorde en deal med min systerdotter. Vi satt och pratade om att hon snart ska gå en intensivkurs för körkort men att det fattades lite pengar. Då slängde jag ur mig att den summan kunde hon få om hon målar uthuset. Trodde inte att hon skulle nappa men det gjorde hon så det blev lite mer bråttom att hinna färdigt så att hon kan måla så snart som möjligt. Vädret har ju inte varit det bästa heller tidigare så det har varit svårt att kunna greja. Ställning på plats och skyliften är här så till veckan får hon dra igång!

3 kommentarer:

Det mörka tornet sa...

Hihi, släkt med dig kanske? Som målade hos pappa på sommaren! Kramis Emma

livet på myra sa...

Åh,kommer du ihåg det! :) tänkte precis på det häromdagen! Vad mycket jag målat i min dar!
Kram

Emma sa...

Klart jag gör din pengaget! :-) Kram på dig