lördag 12 september 2015

Förrådet ute...

Lars jobbar på där ute i förrådet. Jag var med en dag och skruvade osb. Det finns inget så kan göra mig så förbannad i renoveringssammanhang som när jag ska skruva upp dom där förbannade skivorna. Om ni aldrig har gjort det kan jag berätta att det är skitsvårt att skruva på vissa ställen, hårt så skruven inte får något grepp. Lätt att slinta med andra ord och köra endera skruven i fingrarna eller skrapa knogarna på osb:n. Men några kom upp iallafall med min insats. 
Tänkte jag skulle ta ett panoramakort där ute men hittade ingen sådan funktion på kameran. Så det fick bli vanliga kort runt i rummet.
Väggen rakt fram när man kommer in:
 Väggen till vänster, som inte har några skivor än:
 Väggen till vänster precis vid ingången:
 Och här då, ingången till förrådet:
 Förrådet blir 11.5 kvadratmeter ungefär.
Idag var vi till Jula och köpte lite grejer, bl a element, färg och lysrör. Förhoppningsvis ska vi snart kunna måla och sätta dit dörren. Men innan dess, de sista skivorna och innertak.

Inga kommentarer: