lördag 26 september 2015

Trafikvett!

Alltså jag blir gaaalen på folk som saknar trafikvett!! Jag är ute en hel del och går och springer, både här hemma och i Gräsmark på rasterna. Och jag kan inte begripa varför det ska vara så förbannat svårt som bilförare att sakta ner lite och hålla ut när man kör förbi någon som går eller springer längs vägen. Och detta är verkligen vanligare när föraren har en raksträcka framför sig och inget möte. Vad skulle hända om jag trampar snett när jag springer och tappar balansen?! 
Något mer som jag blir galen på är cyklister som cyklar på vänster sida eller cyklar på stora vägen när det finns en gång och cykelväg på andra sidan. Och nej, nu pratar jag inte om de som cyklar jättefort, utan de som "motionerar" lite i makligt tempo!
Men något som irriterar mig kanske mest är folk som inte kan blinka ut ur en rondell. Tänk vad trafiken skulle flyta på bättre om folk använde blinkers till det den är till för!!
Dagens urladdning!
Om man tycker om att läsa om fler psykbryt jag fått så går det att läsa här eller här.
Och om någon får för sig...nej jag är inte gravid och hormonstinn!!

3 kommentarer:

Emma sa...

Hihi. Gött när problemen inte är större än så i alla fall. :-) Kram på er

livet på myra sa...

Absolut! Verkligen ilands-problem! Men skulle iaf vara skönt att kunna ta promenader och joggingturer utan att vara rädd för att bli påkörd!
Kram

Emma sa...

Självklart ska man ha respekt när någon går efter en väg! Kanske finns en säkra väg att springa/gå på så du slipper riskera livhanken? krams