fredag 4 september 2015

Mallorca!

Ååhh, vilken underbar vecka vi hade på Mallorca! Sol och bad, slappande vid poolen och stranden. Drinkar mitt på dagen och kvällspromenader. Minus var dock maten. Jag är lite kinkig med maten så jag levde mest på sallad och pizzaslicer. Lars provade desto mera men tyvärr var det inget som var direkt gott. Men det har vi nästan glömt bort nu och tänker istället tillbaka med glädje och nöjdhet över att vi åkte och att vi har möjlighet att resa tillsammans.






Flygresan hem var dock den värsta jag varit med om hittills. Det var mycket turbulens och ett tag mådde jag rätt illa. Ändå är jag inte det minsta flygrädd. Det som var himla bra var att piloten pratade med oss och talade om vad som orsakar turbulensen och varför vi inte kunde flyga på annan höjd (det var lika mycket på andra höjder), att det trots att det är obehagligt inte är något farligt, att det inte fanns något åskoväder i närheten osv. Mycket bra gjort!

Inga kommentarer: