lördag 24 oktober 2015

Lite Ikea-kärlek ;)

Det är alltid kul när julsakerna kommer fram i butikerna. Även om jag tycker att de kommer liite väl tidigt. Men å andra sidan är det himla skönt att ha allt klart till första advent så att man kan njuta mer av advent och jul-tiden. När vi var på Ikea sist så fanns det så mycket fint. I år har Ikea verkligen saker i min smak. Det fanns fina kuddfodral och tyger, bordslöpare och grandekorationer men där fick förnuftet tala. Några andra, lite billigare, saker fick följa med hem istället, tre plåtburkar (som inte är jättejuliga utan som funkar året om faktiskt), fina bakformar, grå-vitt snöre som funkar både till klapparna och att snurra runt godisburkarna. Tre vita virkade julgranspynt blev det också.
Nu snart är vi inne i den bästa månaden. Med Fars Dag, födelsedagar, kalas, Göteborgsresa och det bästa; nedräkning till första advent!

3 kommentarer:

Emma sa...

Måste nog också ta mig en tur till Ikea tror jag! :-) Är det november du pratar om? Själv bävar jag för den och tycker den är värst. Förra året var det cirka två soltimmar och vi var sjuka hela månaden. Det här året måste ju bli bättre i alla fall.

Kram kram

livet på myra sa...

Jaa! November är ju den bästa månaden. Förstår inte alla tycker så illa om den. :) tänk att längta och se fram emot och planera för advent och jul. Gör man det i nov säger det svisch ju!! Men sjukdomarna kan ni skippa tycker jag! Och ja mörkt är det tyvärr så det får gärna bli lite kallt och frost iaf så det lyser upp. Eller ännu hellre,snö!!
Kram

Emma sa...

Kanske för att det inte kommit snö än och att november oftast regnar bort. :-) Inte planerar jag för jul så tidigt heller! Ser ju inte fram emot den så försöker sedan blunda hela december och springa så fort jag kan tills jag kommer fram till den verkliga vintern som oftast är i januari. Vet att du fyller år och allt men sorri..

Kommer det snö är det en helt annan femma. Tyvärr har vi nog inte haft snö i november....någonsin (jo jag minns ett år..hehe)

Kram