lördag 7 maj 2016

Träsoffa!

Har länge velat ha en träsoffa, eller ribbsoffa som man också kan kalla det. Försökte hitta någon bra beskrivning på nätet för att få fram mått men hittade ingenting. Lars gjorde en första skiss på stommen men den blev så låg så han gjorde om den lite. Medan han gjort stommen så har jag målat alla ribbor. Och idag, lagom till den härliga värmen kunde vi ta fikat i solväggen. Varmt och skönt!
Kuddarna har jag egentligen i vardagsrummet men tror jag ska köpa två till som jag kan ha här.
 Ska piffa mer runt om bänken och håller på att måla en liten pall som jag ska ha som ett litet avlastningsbord.
Annars har det varit en väldigt aktiv dag. Jag började med att göra en jordgubb och rabarber-paj och en potatissallad som vi hade till kvällens grillning. Efter det dammade jag av min cykel och tog en liten tur på 1,5 mil i bästa vädret. Lars har fixat sarger till vinbärsbuskarna och tagit bort en krusbärsbuske och en vinbärsbuske som aldrig växer till sig, lagt igen och sått nytt gräs. Sen har han gått med mossrivaren på gräsmattans värsta delar och jag började med operation husmålning och målade hela altanväggen. Sen gjorde jag något som jag väldigt sällan gör, jag tog en cider och satte mig i solen medan Lars satt bredvid med en öl och övervakade grillningen. Vår nya uteplats på framsidan kommer väl till pass nu då solen ligger på där kring middags-tiden. Hann också olja in en del av entré-trallen på kvällen, tog hela igår men oljan räckte inte till två gånger så fick ta trappstegen bara. Innan vi tog kvällen så tog vi fram krocket och spelade två gånger. Sommaren är här!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Soffan ser verkligen jättefin ut, fint med blått till!
Kram från farmor

Anonym sa...

Är det bara att komma med beställning he he??!!;-)

livet på myra sa...

Tack! Ja,jag är supernöjd med den!
Kram

livet på myra sa...

Hihi,jasså det tycker du! Va ju ett gott betyg! :D