lördag 28 maj 2016

Varning för gnäll!

Det är så många saker som gör mig så himla trött just nu. Kanske är det bristen på sol och värme som gör mig till en riktig morr-maskin. Eller så är det bara att det fyller på hela tiden för att till slut bara pysa ut. Här kommer ett riktigt gnäll-inlägg. Den som inte orkar läsa får helt enkelt låta bli. Kan bli att någon tar åt sig men då kanske det finns en anledning till det också. Vad vet jag?

Jag är så himla trött på dagens bortskämda föräldrar. Som räknar med att alla andra utom just de själva, ska ta ansvar för deras barn. Att istället för att rannsaka sig själva och se hur de umgås med sina barn skyller på alla andra när deras barn inte uppför sig som de förväntar sig. Trött också på att så fort man säger något om föräldraskapet så skuldbelägger man föräldrarna och då är det ännu mer synd om dom. 
Jag är trött och blir ledsen på att få veta saker sist, om jag över huvud taget ens får veta eller få reda på saker omvägen. 
Jag blir irriterad på kändisar som gnäller över deras nyfödda barn och måste ut och ha egentid med den andre föräldern för att vårda relationen när man två veckor tidigare gnällt över att bebisen aldrig kommer. 
Jag är trött på att folk blir blockerade på Instagram så fort man inte slickar röv och håller med i allt, även om man lägger fram kritiken på ett bra sätt. Eller bara ställer en fråga som inte passar.
Jag är trött på när överviktiga personer klankar ner på dem som tränar eller går ner i vikt. Och själv säger att de inte kan gå ner i vikt och äter en chip-påse till frukost. Jag är trött på naiva människor som aldrig kan se sanningen. 
Jag är grymt irriterad över att barn idag är en klassfråga som heter duga. På så vis att det är Kina-tänk över det hela i Sverige. Ett barn får man hjälp med men inga fler. 
Jag är trött på att förlossningsvården ser ut som den gör idag och att det numer verkar vara ett lotteri om man ska få med sig sin bebis hem efter förlossningen.
Jag är trött på att folk blir kallade Sverigedemokrater och rasister så fort de inte tycker att Sveriges gränser ska vara öppna och att man vill veta hur Sverige tänker. Jag är också trött på att vissa kommer undan med saker för att det synd om dom, att de inte vet bättre eller har haft det jobbigt tidigare i sina liv. 
Jag är trött på att det skylls på allt möjligt i alla möjliga sammanhang. 
Jag är trött på att alltid finnas där för andra men själv aldrig räknas. Trött också på att folk blir kränkta hela tiden. Att man inte längre tål någonting och tar åt sig för minsta lilla och gör stora saker av det.
Japp, nu känns det bättre. ;)

Annars då? :) Jo vi betar av husmålning bit för bit och Lars håller på med vår bilparkering. Och när det regnar så byggs det på kaninbur. 
Nej, nu blir det soffan, choklad och mys med de två finaste!

1 kommentar:

Anonym sa...

He he "morr-maskin" ;-)
Den ska jag oxå använda!!