lördag 13 augusti 2016

Dagen som blev lite hoppsan hejsan!

Hela veckan har vi kollat väderprognoserna för att se om vi kunde måla den stora väggen som är kvar att måla på huset. Man lovade lite sol men mest mulet (perfekt målarväder alltså när väggen är åt öster). Så Lars tejpade och täckte igår kväll och målade takfoten. Klockan ringde 7, vi kom ut vid halv åtta, hann måla tre-fyra brädor sen kom solen. Och bestämde sig för att stanna kvar. Jättehärlig sensommardag men inte så kul när man planerat in målning. Så jag målade lite fler lockbrädor till uthuset och Lars snickrade lite. Jag gav mig ut på en tvåmilare på cykel. Och för andra gången cyklade jag uppför mördarbacken i Bäckalund. Puh alltså! Sen blev det lite fika ute och jag hann bläddra lite i en tidning innan solen hade försvunnit från väggen så vi kunde börja måla. Vi hann nästan halva innan det var dags att åka iväg på kalas. Imorgon tar vi resten! 

Uthuset som blir så fint! Vi väntar på ett gruslass som vi ska lägga framför och på sidan där vi kan backa ut bilarna. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Flitiga som få;-)
Blir super-fint!!!