onsdag 24 augusti 2016

Zakyntos!

Nu har vi landat hemma efter en trevlig vecka på Zakyntos. Vi åkte med Star tour från Oslo tidigt på morgonen och det var nog sista gången vi åkte så tidigt. Hela dagen led vi av sömnbrist och jag slog något rekord när jag slumrade fem gånger utspritt på dagen sen...Vi var ute i tid när vi åkte för det måste finnas tid för ett däckbyte, köer, köra lite vilse och en eventuell djurpåkörning. Tack och lov blev det bara en liten felkörning när vi skulle ut till parkeringen. Vi hann att se en älg också nära vägen men det var lugnare än vad jag var.
När vi väl kom till hotellet, efter en timmes försening innan vi fick lyfta och den längsta busstransfern någonsin pga av småkrokiga vägar och en chaufför som gasade allt vad han kunde för att sen tvärbromsa, blev det lite mat och sen lite tid i poolen med rutschkanor. Det blev en tidig kväll och vi sov 10 timmar. Utsikten från matsalen, ut till det ena poolområdet. 
Andra kvällen:
Ett av de andra poolområden. Närmast var det 80 cm djupt och det var den bästa poolen enligt mig. Liv kunde vara i lite själv och den poolen var också väldigt lugn. Längre bort fanns det en pool med lite olika djup och bakom den en barnpool.  
Vi köpte oss en madrass, fy tusan vad skönt det var att ligga på den och guppa i poolen. 
Havet var jättefint. Med klart vatten och långgrunt. Några dagar var det riktigt härliga vågor.
Poolområdet med rutschkanorna.  

En kväll gick vi bort en pir som såg väldigt mysig ut. Det var den väl inte direkt när vi kom nära men det fanns fina stenar så vi tog lite kort där.
När Liv ska ta kort så gäller det att vara med. Hon har inget tålamod så man får knappt visa. Dessutom börjar hon ta innan man är beredd. Men det blev nåt bra iallafall. :D
Samma poolområde som på första bilden men från andra hållet.
Härliga dagar i både poolen och havet. Liv letade snäckor och fick med sig många fina hem. Lars köpte en snorkel och snorklade lite längre ut.
Sista kvällen då. Ja då hände något fantastiskt. Vi var nere vid stranden en sista gång och Lars gick ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom. Såklart jag vill!!
Ringen jag fick är köpt i mini-marketen vid hotellet. Det var den eller en med en sköldpadda att välja på. :D. Men för min del är det det finaste "Vill du gifta dig med mig-ring" jag sett. Tänk att jag ska få bli fru till slut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhhh grattis såååå roligt!!!!!

Anonym sa...

Man blir tårögd av lycka när man läser detta.
Många kramar från farmor