lördag 18 februari 2017

Kalas med Frost-tema!

Idag var det meningen att Liv skulle ha sitt släktkalas men eftersom hon kräktes i natt så fick vi ställa in kalaset idag. Så tråkigt när det står tårtor färdigfyllda i kylen, vi har möblerat om och fixat men framför allt för Livs skull som har sett fram emot kalaset. Tur i oturen att även en av kusinerna var sjuk så de hade inte kunnat komma. Vi laddar för nästa helg istället.

Förra söndagen hade vi i alla fall ett litet kompis-kalas här hemma. Liv hade bjudit tre kompisar ( egentligen fyra men en åkte på rally istället :) ) och jag tycker det är rätt lagom faktiskt i den här åldern. I alla fall när man är hemma...Liv ville ha Frost-tema i år igen så jag grävde fram lite material som vi hade ifjol men fixade även lite nytt. Hittade en jättebra sida på nätet, HÄR, där jag fann bokstäver till girlanden, små godisaskar, flaggor och andra dekorationer. Klipp och klistra, ni vet. :) Som är såå kul! Alltså på riktigt!


Man kan göra mycket bara med dukning och dekorationer. På fatet med mufffins lade jag ut sura flaskor som fick symbolisera iskristaller. I muffinsen satte jag flaggor i frostingen som jag hade dekorerat med lite stjärnströssel. I bakgrunden snöbollar och Olofs näsor (kolabönor). Sockerdricka med några droppar blå karamellfärg blir frostig dricka.
Marshmallows som jag doppat i vit choklad och dekorerat med blått strössel. På kakfatet hällde jag upp minimarshmallow i mitten, satte en bild på Anna mitt i och lade ut kakorna lite som en stjärna.
Serpentiner, lite ballonger här och var och små bilder på Frost-figurerna på bordet. Behövs inte så mycket mer för att få lite Frost-känsla!

Inga kommentarer: