torsdag 1 mars 2018

Tåg till storstan!

Idag hade jag tagit en dag ledigt pga sportlovet så att Liv fick lite extra ledigt iallafall. (Påsklovet SKA jag va ledig har jag bestämt ;D) Hur som helst så hade jag planerat in en tågresa till Karlstad med shopping, fika och mat. Vi började lite smått med affärer och sen gick vi till ett , för mig nytt, café/bageri. Supermysigt ställe med olika möbler och gamla detaljer. Nu fikade vi bara godsaker men det såg ut att finnas jättegoda mackor också och färskt surdegsbröd om man ville köpa med sig hem. Där blir det absolut fler besök! I shoppingväg fann vi väl en del. Det var mest Liv som behövde fylla på sin garderob lite men det var inte helt enkelt. Är det meningen att barn ska se ut som luder när de börjar komma upp i större storlekar, som 134 t ex som Liv börjar dra mot mer och mer. Det är fransar och korta tröjor, nerhasade axlar, glitter och paljetter. Kollar alltid båda avdelningarna men jag vill heller inte ha spiderman eller star wars. Var köper man mer neutrala kläder som heller inte är något dyrt märke?!

4 kommentarer:

Josefin sa...

Polarn och pyret har fina kläder som inte är korta i modellen och dom har inga paljetter eller fransar på sina kläder. Köpt presenter där flera gånger och dom är inte mycket dyrare mer tanke på att kvalitén är mycket bättre! :) annars finns ju me&i som också har mer neurala kläder;)

Emma sa...

Ja det är inget väldigt bra utbud i affärerna. Kanske sportaffärerna är bättre? Stadium har ju en hel del kläder. Sedan tycker jag tex kappahl är bättre än Lindex men då är vi fortfarande på 120. Hellre Spindelmannen än lider kanske?

livet på myra sa...

Ja, jag får nog ge Polarn & pyret en chans. Är en affär som jag aldrig varit inne i faktiskt. Tack för tips! Kram

livet på myra sa...

Åh, sportaffärerna har jag inte ens tänkt på, det va ett bra tips! Har också tyckt Kappahl varit bättre men nu tyckte jag att det var ungefär som de andra. Men de har ju märket Hampton och det brukar vara lite mer vanliga kläder.
Kram