lördag 31 mars 2018

Långfredagen!

Vilken underbar dag vi hade igår. När allas humör synkar vill säga...Är lite si och så med nu kan jag säga. Vi har varit väldigt bortskämda så det är väl dags för en liten utmaning nu kanske...I alla fall, vi tog oss till Vintertorp där solen värmde så otroligt skönt. Jag hade med skidorna och tog mig en tur men hade inte så bra fäste uppför men nerför gick det desto fortare, så fort så att jag trodde jag skulle få sätta mig på rumpan. Det gick bra men efter var jag lite skakig faktiskt. Så otroligt feg för fart numer alltså! 
Jag anslöt till de andra och vi åkte madrass och grillade. Så kul när vi åker alla tre tillsammans, kan ju gå precis hur som helst i backen. Vi grillade och gick på upptäcksfärd innan vi åkte hem. Fick med Liv på en cykelpromenad och hittade årets första tussilago. När vi kom hem fick jag ett ryck och städade vårt lilla förråd i hallen och våra två garderober där. Vädrade täcken och bäddade rent i sängen. Fikade och njöt av solen ännu en gång. På kvällen åt vi så god mat, hamburgare med sötpommes och halloumi! Landade i soffan med godisskålen och Lets dance. När Liv somnat såg vi ikapp ett avsnitt av Modus som vi inte hunnit att se under veckan.

Dagen kändes hur lång som helst men så var det ju också långfredag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en underbar långfredag ju!
Kram från farmor

livet på myra sa...

Ja, den var riktigt härlig! Önskar fler sådana dagar snart igen!