söndag 8 april 2018

Åter till vardagen!

Så var tio dagars ledighet över. Nu får man istället räkna ner till klämdagar och sedan semester. Men dessa lediga dagar har verkligen varit sköna. Först påsken med flera soliga dagar tillsammans hela familjen. Jag har röjt lite i garderober och sorterat, sålt en del och slängt en del. Liv var på gårdsläger tisdag och onsdag. Fryksdalsbygden var där och gjorde ett reportage som man kunde läsa i fredagens tidning. På torsdagen var jag och Liv på bio och i fredags var vi med kusinerna till Leos lekland. Efter att jag och Liv rykt ihop ordentligt i söndags så har veckan varit väldigt mycket bättre. Tror att gårdslägret var bra för Liv, hon kände inga där och fick utmana sig lite själv tror jag. 
Vi har röjt skräp i uthusen och fick ta två vändor till tippen igår. Lars har börjat kitta fönster till växthuset och jag har grejat med bröllopsdekorationer. Solen, regnet och blåsten har gjort att vi nästan är snöfria nu. Längtan till våren blir större och större men samtidigt känns det härligt att ha allt framför sig. Men det ska bli skönt med varmare vindar och jag längtar så efter att sitta i solen med en cider medan Lars står vid grillen. Det får vara min målbild ett tag så att jag härdar ut.

Inga kommentarer: