söndag 29 april 2018

Fem månader kvar!

Fem månader kvar till bröllopet! Hujedamig så fort det går. Känns som inte vi har gjort så mycket mer än förra listan men vi kollar:

* Kyrka och präst- Bokad. Ändrade tiden nu i veckan till en timme tidigare. Vill ju inte att kvällen ska ta slut riktigt så fort. :)
* Fotograf- Bokad.
* Hindersprövning- För tidigt att ansöka fortfarande (har med den här som en liten påminnelse). Har skrivit in i kalendern när det är dags.
* Mat och servering- Mat och servering bokat men ska träffas och bestämma detaljerna.
* Dryck- Rödvinet bestämt. Vitt vin vet vi inte än. Övrig dryck mer eller mindre klart.
* Festlokal- Bokad.
* Inbjudningar- Inte utskickade men klara att skrivas ut.
* Bordplacering- Såklart inte klart när inte inbjudningarna skickats än.
* Dekorationer- Klart i huvudet.
* Festhäfte- Klart för att skrivas ut.
* Vigselprogram- Tror vi vet hur det ska se ut. Själva innehållet faller på plats när psalmer och sånger bestäms.
* Brudklänning och skor- Klänning klar. Men måste hitta någon som kan justera den, har några alternativ men ni får gärna tipsa mig!! Skor har jag inte köpt än men det känns som ett väldigt litet bekymmer. Har tittat på några i alla fall.
* Kostym och skor- Hoppas det är klart imorgon efter en dag i Karlstad.
* Kläder till Liv- Klänning har vi antagligen, beror lite på vad det blir för färg på Lars kostym.
* Brudbukett- Vet vad jag vill ha. Ska kolla hur det kan bli.
* In- och utgångsmusik- Klart.
* Psalmer- Svårt med höstbröllop, finns ingen klassisk bröllopspsalm men har hittat två som kan funka.
* Musik i kyrkan- Har nog bestämt tre sånger som ska sjungas.
* Bröllopsvals- Klart.
* Musik till festen- Det jobbar vi på.
* Musik till middagen- Har vi inte börjat med än.
* Solist- Den vi hade frågat kunde inte så nu letar vi igen. Men fick tips så ska kolla upp det. Annars tipsa mig gärna!!
* Tårta- Just nu tänker vi vanliga tårtor med något fint på. Och nåt gottigt i.
* Ringar- vet ungefär vad vi vill ha. Kollade i en butik för ett tag sen men behöver nog jämföra lite priser.
* Eskort från kyrkan- Har en plan men är heller inte hela världen.
* Hår och smink- Hår ska jag få hjälp med av min kollega. Smink vet jag inte. Tips tack!!
* Bröllopsnatt- Klart.
* Vart Liv ska vara under kvällen- Inte kollat än men har några förslag.
* Bröllopsresa- Bokad.

4 kommentarer:

Emma sa...

Ni verkar ha koll på läget. Skönt att ha så mycket klart när det fortfarande finns lite tid kvar. :) Kram

Veronica sa...

Herregud, fem månader kommer gå jättefort! Måste kolla min lista;
* Kyrka och präst: Koll på vilken kyrka men inte vilken prälle det blir.
* Fotograf: Själv är bäste dräng om jag överhuvudtaget ska ta kort, vill ju inte lägga fokus på den detaljen.
* Hindersprövning: Inga kända hinder än så länge.
* Mat och servering: Lovar att äta av allt och hoppas bli serverad!
* Dryck: Ska dricka både rött och vitt vin och likör om det serveras till kaffet.
* Festlokal: Tror jag har koll på det, annars tar jag rygg på någon som vet så det ordnar sej.
* Inbjudning: Hoppas det kommer, annars är denna lista överflödig...
* Bordsplacering: Så länge det inte blir barnbordet är jag nöjd.
* Dekorationer: Funderar på blommor i håret, glittrig väska, lösnaglar?
* Festhäfte: Har inte riktigt koll där, men med tanke på brudparet kan det nog innehålla överraskningar.
* Vigselprogram: Tur att det inte är min uppgift, kan ju utformas på tusen sätt och jag är inte bra på att välja.
* Klänning och skor: Jaaa... just det, va ska man ha på sej??!! Och på fem månader hinner jag väl inte bli av med de kilo jag skulle önska... ursäkta, jag får återkomma, måste shoppa!

livet på myra sa...

Hahaha, jag döör va rolig du är!! Nästa gång jag uppdaterar vill jag ha en ny lista av dig! :D :D

livet på myra sa...

Ja, Det känns som vi är rätt med faktiskt. Skönt för jag gillar ju framförhållning. :D
Kram