lördag 17 mars 2018

Trött!

Har de senaste helgerna (och mina lediga fredagar) vaknat redan kring 7. Lite väl tidigt när man är ledig tycker jag. Antar att det beror på ljusare mornar och vaknar jag så har jag numera också svårt att somna om när jag vet att jag kanske bara får en timme till i sängen. Så himla onödigt! Är ändå relativt pigg på morgonen men sen kommer tröttheten ikapp ut på dagen. Hann ändå med en del innan dess. Vi åkte lite skidor men tyvärr var spåren så isiga så det blev bara 5 km åkt. Sen plockade jag bort alla minigranar och vinterpynt på utsidan. Jag och Liv pysslade lite påsksaker. Och drog fram mormors gamla spark och åkte några vändor på vägen. Shit va jobbigt det var alltså. Sen fikade vi ute för första gången i år. Efter maten körde jag iväg Lars, han ska ut med några gamla kompisar ikväll. Jag tände i kaminen och hann få lite tid själv innan Liv kom in. Nu landar vi i soffan en stund men ikväll tror jag vi lägger oss samtidigt. Om jag ändå ska vakna 7 imorgon menar jag.

Inga kommentarer: