söndag 20 maj 2018

Vilken helg!

Wow vilken helg det blev. Ska inte sticka under stolen med att jag trivs som bäst när jag får vara hemma och greja med allt som behöver göras här hemma. 
* Jag hann att måla ett andra varv med täckfärgen i växthuset.
* Målat första av fyra gånger på de sista fem fönstrena till växthuset.
* Gjort i ordning i Boa.
* Jag och Liv bakade bullar till oss och en kaksort till nästa helgs dop.
* Jag har fixat inbjudningskorten till bröllopet.
* Bytt ut vinterkuddöverdragen mot lite ljusare färger.
* Klippt gräsmattan.
* Spelat minigolf, fikat och vadat (Liv) i vattnet på Kolsnäs.
* Lars har reglat upp för en vägg i växthuset (den som vetter mot uthuset) och börjat med dörrarna dit.
* Sen har vi också hunnit med det vanliga, städ, tvätt och mat. Grillat båda dagarna. Och igår testade vi en ny potatissallad som ni ska få receptet på;


* Färskpotatis 
* Philadelphiaost med vitlök
* En vitlöksklyfta
* Smör
* Svartpeppar, Italiensk salladskrydda, en nypa cayennepeppar. 
* Bladspenat, äpple, rödlök och coctailtomater.

Koka färskpotatisen i saltat vatten. Häll av vattnet och klicka i två matskedar ost, pressa i vitlöken och ha i en klick smör efter smak. I med kryddor. Skaka runt försiktigt och låt svalna. Häll upp i en skål och blanda i grönsakerna. Ät och njut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter görgött den där potsalladen!
Kram Farmor