måndag 10 juni 2019

Måndagslistan!

Jag: 
Oj, vad dessa lediga dagar gjorde gott i mig. Ja, hela veckan har varit jättebra faktiskt. Var på medarbetarutbildning på måndag och en övning bestod i att säga något positivt om varje person i arbetslaget. Jag fick höra många fina ord som jag försökte ta till mig. Har haft mycket energi och tillbringat de lediga dagarna hemma med saker jag mår bra av. Kvällarna har också varit soliga och fina så vi har varit ute så länge vi kunnat.

Familjen: 
Bra, Lars jobbar några dagar till innan det blir semester för hans del. Helt galet att vi redan är framme vid skolavslutningar och semestrar. Liv fick feber i lördagskväll men hoppas att det snabbt går över.

Veckan som gick:
Ja, förutom utbildningen på måndag hade vi sommarfest på jobbet på tisdagskväll. Jag hade helt fel schema i huvudet så på måndagen kom jag 45 minuter för tidigt på jobbet och på onsdagen trodde jag att jag slutade 16 men hade tydligen tid till 15. :) Tur att det är semester snart. :) Liv var på Mariebergsskogen i onsdags med ettorna och hade haft en jättebra dag. 
I torsdags var vi ju alla lediga så då passade vi på att fira nationaldagen med ett besök på Mormors glasscafé tillsammans med mamma och Jan. På kvällen grillade vi och njöt av att sitta ute och äta middagen. På fredagen jobbade Lars men jag och Liv var lediga. Vi var och köpte en himla massa jord, jag klippte gräsmattan och vips var Lars hemma tillbaka. På kvällen körde vi fredagsmyset ute, på altanen. Liv i utesängen och jag och Lars i soffan. Så mysigt att kura ihop sig ute tycker jag. På lördagen hade Liv en kompis här. Igår var det sämre väder så Lars grejade på hallen uppe och jag småplockade, tvättade och tog reda på tvätt, gjorde en banankaka till fikat och förberedde några lekar till midsommar. En alldeles för lugn dag egentligen för mig, blir rastlös och lite småirriterad av att inte ha en massa saker att göra. Lars säger att det är bra för mig att öva. :)

Dessa lediga dagar har annars bestått i mycket jobb här hemma. Jag har planterat sommarblommor och tillsammans har vi fyllt på med jord där det behövts. Vi har gjort fint runt ramen vid pallkragarna och fyllt igen en massa stora och små hålor på gräsmattan. Nu är vi snart färdiga för att installera en klippare. :) 

Veckan som kommer:
Börjar med vab för mig. Hoppas att Liv är på banan igen på tisdag. Skolavslutning för Liv på onsdag. Jag ska på sommarfest med mina kollegor på torsdag. Hoppas att han som ska installera gräsklipparen kommer och tittar på vår tomt under veckan.

Veckans bästa:
De varma soliga dagarna. Att få tillbringa dom hemma med min familj. Det bästa.

Vad jag ser fram emot till helgen:
Ett liten resa.

Drömmer om:
Soliga lediga dagar. Att gräsmattan slutar att växa. Att semestern sen ska kännas jäääättteeelång.

Min träning:
Denna vecka blev det två rastpromenader, två joggingturer och sen cyklade fram och tillbaka till jobbet en dag.

Inga kommentarer: