måndag 3 juni 2019

Måndagslistan!

Jag: 
Bra tycker jag. Kort jobbvecka igen då. Nu börjar jag räkna ner till semestern känner jag.

Familjen: 
Bara bra.

Veckan som gick:
En lagom lång vecka. :) Gruset vi beställde kom till grannen så det fixade vi med en kväll. Gick som tur var rätt smidigt ändå. Under våra lediga dagar hann vi med både vila, jobb och roligheter. Torsdagen regnade det ju hela dagen så då var vi bara inomhus och smågrejade. På kvällen myste vi i soffan och kollade på filmer från när Liv var liten. Så himla kul att ha sånt sparat. På fredagen vaknade vi till lite bättre väder, det blåste dock jättekallt men vi gjorde rent både altanen och verandan. Mitt på dagen åkte vi till Torsby för att se Samir & Viktor. Vi kom långt fram och Liv fick sitta på mina axlar nästan hela tiden. Liv var nöjd och jag fick ett gratis träningspass. Stod inte still om jag säger så. :) Vi fick också fram några pallkragar och placerade ut dom. Lördagen bjöd på regn igen men vi trotsade det och åkte och köpte en massa jord och markduk. När det slutade regna så klädde vi några pallkragar och började plantera. Jag satte sallad och planterade ut mina luktärter som jag försått. På söndagen sken solen igen och då var det lite varmare också. Började dagen med en joggingrunda och fick massa energi. Liv var till sin kompis C på lek samt på fotbollsträning. Jag städade Boa igen. Lärdom till nästa år; Städa INTE innan all pollen lagt sig. Planterade om jordgubbarna (vi håller på att förbereda för en robotgräsklippare och var tvungen att flytta på dom nu), tvättade och hängde ut på tork, gjorde sommar på altanen och verandan samt klippte gräset. En otroligt effektiv dag. Kom upp i 28000 steg, bara det!

Veckan som kommer:
Tre jobbdagar igen. Men utbildning en kväll och sommarfest på förskolan en annan. Ganska intensiva långa dagar ändå just nu.
Liv ska till Mariebergsskogen på tisdag för pengarna de fann i skogen ifjol. Jag funderar på vad jag ska bjuda på för fika på Livs avslutning och vilka lekar jag ska hitta på till midsommar.

Veckans bästa:
Samir & Viktor. 

Vad jag ser fram emot till helgen:
Hoppas kunna njuta av fint väder. Har inge jätteplanerat. Antar att vi fortsätter förbereda det vi behöver för en robotgräsklippare.

Drömmer om:
Soliga lediga dagar. Att gräsmattan slutar att växa.

Min träning:
Denna vecka blev det två Tabata-pass, två rastpromenader, cyklade fram och tillbaka till jobbet en dag och sprang en annan (inte till jobbet dock).

Inga kommentarer: