måndag 27 maj 2019

Måndagslistan!

Jag: 
Bra tycker jag. Kort jobbvecka för mig så då får jag energin tillbaka.

Familjen: 
Bara bra.

Veckan som gick:
Ojojoj, en intensiv vecka. Jag var borta två kvällar och Lars likaså. Kommer knappt ihåg nu om jag gjorde annat än var hemifrån...Var i alla fall på en intressant föreläsning om hedersvåld och kvinnlig omskärelse. Fyyy fan alltså, att det finns så puckade människor i världen alltså!!
Hann måla två pallkragar under veckan. Och den enda dagen jag slutade tidigt så bakade jag och Liv kanelbullar.

Veckan som kommer:
Tre jobbdagar, varav en stängdag då vi utvärderar året som gått. Ser mycket fram emot några dagars extra ledigt. Skulle behöva använda dom till att göra klart vid pallkragarna och städa Boa, altanen och verandan.
Vi har till slut bestämt oss för att köra grus/singel även där pallkragarna står istället för flis. Hoppas att lasset med det kommer imorgon. Då är det påt igen bara. Jag som trodde gruskörning var klar. Men men.
På fredag vill gärna Liv på Samir & Viktor så det kanske det blir. På lördagen ska hon och hennes lagkamrater i nya fotbollslaget vara maskotar och gå med spelarna in på planen i U23-VM. Sverige-Kina ska spela och jag kan gissa att vi stannar kvar och ser matchen om vädret är okej.

Veckans bästa:
Att jag fick en bra Mors dag, med god mat, fint umgänge och finfin present.

Vad jag ser fram emot till helgen:
Att vi kan ha fått ut grus och börjat ställa ut pallkragarna.

Drömmer om:
Soliga lediga dagar. Att gräsmattan slutar att växa.

Min träning:
För att mest ha varit hemifrån så blev det ändå en okej vecka. Två Tabata-pass,en joggingtur och tre rastpromenader.

Inga kommentarer: